"Midden-Limburg"

Een tijdje loop ik langs de rivier de Lambro die mij aan de Maas doet denken. Het is zaterdagmiddag en een aantal vrijwilligers zijn de aangespoelde rommel van de laatste overstroming in november 2014 aan het opruimen. Mijn opmerking dat ze goed werk verrichten valt duidelijk in goede aarde. Ze vragen waar ik vandaan kom en wensen mij, zoals ook al zoveel anderen vandaag, een goede reis. Als ik bij een brug kom moet ik over de Lambro en dan verder over een dijk. Het hele landschap heeft veel weg van Midden-Limburg en als ik in de verte het silhouet van  Orio Lita zie liggen lijkt het net Thorn. Op de dijk waar ik moet afdalen naar Orio Lita staan twee nieuw gemetselde zuilen met daarin een tegeltje waarop het symbool van de Via Francigena, de pelgrim, is afgebeeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten